Din valurile vremii

Din valurile vremii, iubita mes rasai
Cu bratele de marmur,cu parul lung, balai-
Si fata stravazie ca fata albei ceri
Slabita de umbra duioaselor dureri!
Cu zambetul tau dulce tu mangai ochii mei
Femeie inter stele si stea intre femei
Si intorcandu-ti fata spre umarul tau stang
In ochii fericirii ma uit pierdut si plang.
Cum oare din noianul de neguri sa te rump
Sa te ridic la pieptu-mi, iubite inger scump,
Si fata mea in lacrimi pe fata ta s-o plec,
Cu sarutari aprinse suflarea sa ti-o-nec
Si mana friguroasa s-o incalzesc la san,
Aproape mai aproape pe imima-mi s-o tin.
Dar vai,un chip aievea nu esti, astfel de treci
Si umbra ta se pierde in negurile reci
De ma gasesc iar singur cu bratele in jos
In trista amintire a visului frumos…
Zadarnic dupa umbra ta dulce le intind:
Din valurile vremii nu pot sa te cuprind

Am realizat aceasta pictura inspirata de poezia de mai sus: „Din Valurile Vremii” de Mihai Eminescu.Aceasta poezie a fost unul dintre subiectele de la examenul meu de bacalaureat.Cand am citit aceasta poezie imaginea fantomatica a iubitei poetului a aparut in mintea mea, atat de frageda, atat de frumoasa, atat de suava, atat de ireala.Poezia m-a facut sa ma desprind de atmosfera rece de examen si sa intru in lumea poetului, sa traiesc ceea ce el a trait in momentul in care a scris-o.Poezia a creat in mintea mea imaginea fantasmagorica a unei tinere fete si un dor puternic, un dor pe care l-a simtit si poetul.Dupa examen am realizat mai multe desene si picturi inspirate de aceasta poezie dar aceasta este cea mai vie dintre ele, redand imaginea pe care poezia Din Valurile Vremii a genarat-o in mintea mea

Despre desenepicturi

Ma numesc Corina Chirila si obisnuiesc sa desenez si sa pictez de cand aveam 13-14 ani.Nu am facut niciodata studii de specialitate si am ales un alt drum in viata mea profesionala dar pentru mine pictura va ramane cea mai placuta modalitate de petrecere a timpului liber si cel mai frumos mod in care eu imi exprim cele mai profunde trairi. Imi place sa astern pe carton, hartie, panza toate sentimentele mele, toate dorintele si fanteziile mele, toate lucrurile la care aspir dar nu pot sa ajung, toate lucrurile la care pot doar sa visez.
Acest articol a fost publicat în din valurile vremii, eminescu, mihai eminescu. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Din valurile vremii

  1. Carmen zice:

    mie imi place Eminescu imi place ca il poate intelege toata lumea : de la un prcneiidhl pana la cel mai in varsta mos Consider ca Glossa e cea mai actuala poezie , poezia vesniciei actuale GLOSSA Vreme trece, vreme vine,Toate-s vechi si noua toate;Ce e rau si ce e bineTu te-ntreaba si socoate;Nu spera si nu ai teama,Ce e val ca valul trece;De te-ndeamna, de te cheama,Tu rame2i la toate rece.Multe trec pe dinainte,In auz ne suna multe,Cine tine toate minteSi ar sta sa le asculte? Tu asaza-te deoparte,Regasindu-te pe tine,Ce2nd cu zgomote desarteVreme trece, vreme vine.Nici eencline a ei limbaRecea cumpana-a ge2ndiriiInspre clipa ce se schimbaPurte2nd masca fericirii,Ce din moartea ei se nasteSi o clipa tine poate;Pentru cine o cunoasteToate-s vechi si noua toate.Privitor ca la teatruTu een lume sa te-nchipui:Joace unul si pe patru,Totusi tu ghici-vei chipu-i,Si de ple2nge, de se cearta,Tu een colt petreci een tineSi-ntelegi din a lor artaCe e rau si ce e bine.Viitorul si trecutulSunt a filei doua fete,Vede-n capat eenceputulCine stie sa le-nvete;Tot ce-a fost ori o sa fieIn prezent le-avem pe toate,Dar de-a lor zadarnicieTe eentreaba si socoate.Caci acelorasi mijloaceSe supun ce2te exista,Si de mii de ani eencoaceLumea-i vesela si trista;Alte masti, aceeasi piesa,Alte guri, aceeasi gama,Amagit ate2t de-adeseNu spera si nu ai teama.Nu spera ce2nd vezi miseiiLa izbe2nda face2nd punte,Te-or eentrece nataraii,De ai fi cu stea een frunte;Teama n-ai, cata-vor iarasiIntre de2nsii sa se plece,Nu te prinde lor tovaras:Ce e val, ca valul trece.Cu un ce2ntec de sirena,Lumea-ntinde lucii mreje;Ca sa schimbe-actorii-n scena,Te momeste een ve2rteje;Tu pe-alaturi te strecoara,Nu baga nici chiar de seama,Din cararea ta afaraDe te-ndeamna, de te cheama.De te-ating, sa feri een laturi,De hulesc, sa taci din gura;Ce mai vrei cu-a tale sfaturi,Daca stii a lor masura;Zica toti ce vor sa zica,Treaca-n lume cine-o trece;Ca sa nu-ndragesti nimica,Tu rame2i la toate rece.Tu rame2i la toate rece,De te-ndeamna, de te cheama:Ce e val, ca valul trece,Nu spera si nu ai teama;Te eentreaba si socoateCe e rau si ce e bine;Toate-s vechi si noua toate:Vreme trece, vreme vine.(1883, decembrie)

Lasă un răspuns

