Printesa etiopiana Andromeda in viziunea eronata si rasista a altor pictori si in viziunea mea, singura apropiata de realitate

Printesa etiopiana Andromeda pictura mea in tempera

In mitologia greaca Andromeda a fost printesa Etiopiei care a fost legata de o stanca de langa mare, unde era un monstru care teroriza acele tinuturi.

Incepand din renastere si pana acum multi artisti au pictat-o pe printesa Andromeda din mitologia greaca dar au scapat din vedere un detaliu foarte important si anume faprul ca aceasta era printesa Etiopiei si nu putea fi blonda cu pielea alba cum o faceau ei. Fiind de origine africana Andromeda era sigur o negresa cu pielea ca abanosul, in nici-un caz nu o femeie de tip european cu pielea alba ca laptele.

Andromeda, pictura de Paul Gustave Dore

Aproape toti pictori incepand cu cei din renastere si terminand cu multi artisti contemporani au fost rasisti si au deformat realitatea dupa bumul lor plac pictand numai personaje feminine de tip european, cu pielea cat mai alba chiar si atunci cand personajele erau de origine africana.

Andromeda, pictura de Edward Poynter 1869

Pana in secolul 20 negrii erau vazuti foarte rau de catre europeni, asimilati cu dracii despre carese zicea ca au culoarea neagra, evitati mai rau decat ciumatii si folositi doar ca sclavi.

Nu stiu cum se face ca desi in legenda se specifica clar ca Andromeda era printesa Etiopiei pana la mine niciun pictor nu a pictat-o neagra asa cum era ea, tabloul meu fiind singura reprezentare veridica si nediscriminatorie a acesteia.

Despre desenepicturi

Ma numesc Corina Chirila si obisnuiesc sa desenez si sa pictez de cand aveam 13-14 ani.Nu am facut niciodata studii de specialitate si am ales un alt drum in viata mea profesionala dar pentru mine pictura va ramane cea mai placuta modalitate de petrecere a timpului liber si cel mai frumos mod in care eu imi exprim cele mai profunde trairi. Imi place sa astern pe carton, hartie, panza toate sentimentele mele, toate dorintele si fanteziile mele, toate lucrurile la care aspir dar nu pot sa ajung, toate lucrurile la care pot doar sa visez.
Acest articol a fost publicat în mitologie greaca, pictura, Picturi și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

