Din valurile vremii, pictura in ulei pe panza inspirata din poezia lui Mihai Eminescu

Pictura in ulei pe panza inspirata din poezia Din Valurile Vremii de Mihai Eminescu

Azi am mai facut un tablou inspirat din poezia „Din valurile vremii” de Mihai Eminescu, de data asta o pictura in ulei pe panza prin care am asternut pe panza imaginea fantomatica a iubitei vesnic pierdute de care portul a fost indragostit precum Orfeu toata viata lui, nu Veronica Micle (se stie ca aceasta a trait niset ani buni dupa moartea poetului) ci Casandra Elena Alupului, fata din Ipotesti care a murit la doar 19 ani cand poetul era plecat la studii la Viena, copila cu parul balai care apare in aproape toate poeziile lui Eminescu, moartea prematura a fetei marcand intreaga opera a acestuia.

Mai jos este poezia care m-a inspirat. Poezia a fost unul dintre subiectele BACului meu din 2005.

Din valurile vremii, iubita mea, răsai
Cu brațele de marmur, cu părul lung, bălai –
Și fața străvezie ca fața albei ceri –
Slăbită e de umbra duioaselor dureri!
Cu zâmbetul tău dulce tu mângâi ochii mei,
Femeie între stele și stea între femei
Și întorcându-ți fața spre umărul tău stâng,
În ochii fericirii mă uit pierdut și plâng.

Cum oare din noianul de neguri să te rump,
Să te ridic la pieptu-mi, iubite înger scump,
Și fața mea în lacrimi pe fața ta s-o plec,
Cu sărutări aprinse suflarea să ți-o-nec
Și mâna friguroasă s-o încălzesc la sân,
Aproape, mai aproape pe inima-mi s-o țin.

Dar vai, un chip aievea nu ești, astfel de treci
Și umbra ta se pierde în negurile reci,
De mă găsesc iar singur cu brațele în jos
În trista amintire a visului frumos…
Zadarnic după umbra ta dulce le întind
Din valurile vremii nu pot să te cuprind

Despre desenepicturi

Ma numesc Corina Chirila si obisnuiesc sa desenez si sa pictez de cand aveam 13-14 ani.Nu am facut niciodata studii de specialitate si am ales un alt drum in viata mea profesionala dar pentru mine pictura va ramane cea mai placuta modalitate de petrecere a timpului liber si cel mai frumos mod in care eu imi exprim cele mai profunde trairi. Imi place sa astern pe carton, hartie, panza toate sentimentele mele, toate dorintele si fanteziile mele, toate lucrurile la care aspir dar nu pot sa ajung, toate lucrurile la care pot doar sa visez.
Acest articol a fost publicat în Arta, arta moderna, din valurile vremii, eminescu, marina, mihai eminescu, pictura in ulei pe panza, Pictura ulei pe panza, Picturi, Picturi suprararealiste, poezie și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Din valurile vremii, pictura in ulei pe panza inspirata din poezia lui Mihai Eminescu

  1. nelu bogatu zice:

    Corina ti-am admirat doar o parte din lucrari.sunt frumoase.Eminescu nu a murit,traieste in multe suflete romanesti,printre care si tu.Te imbratisez,simt ca ai nevoie de caldura cuvintelor simple spuse din suflet.Iti doresc in continuare inspiratie divina!

Lasă un răspuns

