Critici si impresii dupa inca o zi de expozitie in Herastrau

Usile salii de expozitie sunt deschise pentru toti

Usile salii de expozitie sunt deschise pentru toti. Azi am fost tot la galeria AAP unde ma gasiti pana joi

Dupa cum ma si asteptam, deja multi dintre vizitatorii expozitiei mele de arta eminesciana din Herastrau  m-au intrebat in mod insistent de ce desenez numai femei si nu desenez barbati. Le-am explicat ca in primul rand muza lui Eminescu a fost o femeie si ca corpul unei femei este mult mai estetic decat corpul patratos si grosolan al unui barbat. Corpul unei femei are acea gratie pe care un barbat nu o are, acea finete care nu se poate compara cu nimic altceva. Un nud feminin inspira frumusete, gingasie si iubire. Prin formele sale rotunjite, prin rotunjimea sanilor si a coapselor corpul feminin a inspirat si inspira foarte multi artisti. Oare ei de ce nu au pictat sau sculptat barbati? Toti cei care ma intreaba mereu de ce nu desenez si pictez barbati ar trebui sa se gandeasca ca aproape toate operele de arta care au fost create pana acum au fost cu si despre femei, nu au fost inchinate barbatilor, nici macar cele realizate de femei. Aproape toti poetii au cantat femeia in versurile lor, aproape toti pictorii au pictat femei, nu barbati nud si in afara de Michelangelo si inca cativa toti sculptorii au avut ca muza femeia.
Printesanudpicturafacutacucafea_thumb.jpg

Se spune ca femeia este sexul frumos si se pare ca artistii cunosc asta mai bine decat oamenii obisnuiti.
Eu pana acum am desenat si barbatu nud la cursul de grafica de la facultatea de arte din 2006 pentru ca aveam numai modele de sex masculin, unul mai hidos decat altul si mai am tablouri in care apar personaje de sex masculin cum sunt cele de mai jos dar am constat ca aceste tablouri nu plac, nu sunt apreciate.

Cantec de trei - pictura inspirata din poezia lui Nichita Stanescu

Cantec de trei – pictura inspirata din poezia lui Nichita Stanescu

Dragoste si unitate, pictura in temperaCei3ciclopi3cyclops_thumb.jpg

Despre desenepicturi

Ma numesc Corina Chirila si obisnuiesc sa desenez si sa pictez de cand aveam 13-14 ani.Nu am facut niciodata studii de specialitate si am ales un alt drum in viata mea profesionala dar pentru mine pictura va ramane cea mai placuta modalitate de petrecere a timpului liber si cel mai frumos mod in care eu imi exprim cele mai profunde trairi. Imi place sa astern pe carton, hartie, panza toate sentimentele mele, toate dorintele si fanteziile mele, toate lucrurile la care aspir dar nu pot sa ajung, toate lucrurile la care pot doar sa visez.
Acest articol a fost publicat în expozitie, expozitii, Herastrau și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Critici si impresii dupa inca o zi de expozitie in Herastrau

  1. florin zice:

    i-ti doresc mult succes. daca i-mi permiti , incearca picturi cu fete inger

  2. Gabi zice:

    Ţi-am descoperit blogul din întâmplare, acum câteva zile. De atunci mă mai uit pe ici – pe colo, când am timp…desenezi foarte frumos. Am unele comentarii de făcut, Unele sunt în cotradictoriu cu opinile tale, unele ţi le aprobă…dar le păstrez pentru mine – pe undeva ai o personalitate interesantă şi cumva mi-aş dori un dialog. Dar din ce am văzut până acum nu ai obiceiul de a răspunde la mesaje (cu excepţia celui de mai sus), critice sau de laudă.
    Şi-apoi no…ce să mai zic în cazul acesta? Băgatul în seamă pe sistem „vorbeşte şi Nea’ Ion, că şi el e om” nu pot spune că este chiar o o pasiune pt mine.
    Oricum, succes cu expoziiile şi fir întins la inspiraţie 🙂

    • Raspund la mesaje in masura timpului disponibil. Eu pe langa pictura mai am si un loc de munca care nu are nicio legatura cu cariera mea artistica

      • Gabi zice:

        No, păi atunci e bun aşa. Nu e nici o grabă. Mulţumesc 🙂
        Apropo de asta, am o curiozitate fundamentală: în mai multe locuri spui „Nu am facut niciodata studii de specialitate ….”, apoi chiar în această postare revii şi adaugi „Eu pana acum am desenat si barbatu nud la cursul de grafica de la facultatea de arte din 2006…”

        Deci: ai studii de specialitate, sau nu? 😀

      • Am facut doar cursul de la UNARTE in 2006. Pana atunci nu am facut studii de specialitate. Din pacate nu mi-au dat diploma

      • Gabi zice:

        Aha, am înţeles. Nu eşti total amator, dar nici profesionist cu acte în regulă. Nu-i bai, nu ai fi singura în situaţia asta. Ea există în mai toate domeniile :))

Lasă un răspuns

