Cum vedea pictorul Theodor Aman tiganii si persoanele cu alta orientare sexuala

Theodor Aman - Unirea principatelor

Theodor Aman – Unirea principatelor

Acest tablou intitulat Unirea principatelor atesta ca pictorul Theodor Aman nu era nici homofob nici rasist cum din pacate sunt multi dintre romanii din ziua de azi. Se pare ca la vremea lui pictorul era mult mai destupat la minte si mai evoluat decat multi dintre conetmporanii nostri care nu stiu decat sa judece si sa arunce cu noroi si cu pietre chipurile in numele credintei si „pentru apararea valorilor morale”. Tablul prezinta unirea ca pe o uniune intre doua femei, una dintre ele de etnie rroma, atat de apropiate, tinandu-se de mana.

O fantezie, pictura tempera

O fantezie, pictura tempera

Nu stiu daca, la vremea lui, Aman a fost criticat pentru acest tablou dar desenele mele au generat valuri de reactii. Multi ma intreaba in mod insistent si obsesiv de ce nu desenez nuduri de barbati si am fost injurata insultata si criticata pentru desenele si picturile care perzinta apropierea dintre doua femei.
Mai jos este doar unul dintre aceste desene care au nascut controverse, un desen in creion intitulat „Inger si demon” care a fost expus la galeria AAP din Herastrau pana joi si a primit critici homofobe si in timpul expozitiei.

Inger si demon, desen in creion

Inger si demon, desen in creion

Probabil ca cu acesta postare voi infuria iar nationalstii conservatori care amesteca in mod abuziv cultura romaneasca cu fundamentalismul ortodox si extremismul de dreapta, cei care il baga si pe Eminescu in acest amalgam, fiind orbi si surzi psihic la tot ce nu le convine. Daca acest tablou nu ar fi fost facut de Theodor Aman probabil ca ar fi fost criticat injurat si scuipat ca ale mele, dar asa, fiind o opera de arta valoroasa care face parte din patrimoniul cultural al acestei tari a trecut neobservat, cel putin in ceea ce priveste anumite aspecte ale sale, asa cum secole intregi s-a negat faptul ca Mona Lisa a fost de fapt un barbat care isi dorea sa fie femeie si acel barbat a fost chiar Leonardo care  s-a pictat sub forma de femeie uitandu-se in oglinda.

Un desen in creion pe care l-am facut ponind de la un desen datand din anul 2004 cand mi-am imaginat ca sunt eu in bratele muzei lui Eminescu si m-am desenat pe mine in locul poetului

Un desen in creion pe care l-am facut ponind de la un desen datand din anul 2004 cand mi-am imaginat ca sunt eu in bratele muzei lui Eminescu si m-am desenat pe mine in locul poetului

Eu nu inteleg cum de pana la mine nu a avut nimeni ochi sa vada acest tablou si creier sa inteleaga mesajul transmis. Este vorba despre iubire si unitate, indiferent de rasa, sex sau orientare sexuala. Nu este vorba doar despre unirea celor doua principate, este vorba de acceptare si integrare in general, nu doar intre moldoveni si cei din sudul tarii ci si intre romani si tigani (care atunci fusesera eliberati din robie), de acceptarea minoritatilor sexuale si de iubirea care tot iubire e indiferent ca e intre o femeie si un barbat, intre doi barbati sau intre doua femei.

Despre Desene si picturi de Corina Chirila

Ma numesc Corina Chirila si obisnuiesc sa desenez si sa pictez de cand aveam 13-14 ani.Nu am facut niciodata studii de specialitate si am ales un alt drum in viata mea profesionala dar pentru mine pictura va ramane cea mai placuta modalitate de petrecere a timpului liber si cel mai frumos mod in care eu imi exprim cele mai profunde trairi. Imi place sa astern pe carton, hartie, panza toate sentimentele mele, toate dorintele si fanteziile mele, toate lucrurile la care aspir dar nu pot sa ajung, toate lucrurile la care pot doar sa visez.
Acest articol a fost publicat în Homosexualitate, Istorie, pictura, Picturi, Picturi celebre, picturi cu fete și etichetat , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

