In cautarea muzei lui Eminescu

Afis expozitie In cautarea Muzei Lui Eminescu

 

Era blonda cu ochii albastrii si l-a fermecat pe adolescenrul Mihai Eminescuc cu inocenta sa. Aceasta fata simpla din Ipotesti a fost prima si marea iubire a poetului, nu Veronica Micle ci aceasta copila cu chip de inger care a avut o soarta tragica murind la doar 19 ani. Se spune ca ca o chema Casandra Elena Alupului si era fiica lui Gheorghe Alupului. Ea a fost floarea albastra, dulcea minune care s-a dus mult prea repede si tot in memoria ei a fost scrisa si poezia Mortua Est, intitulata initial Elena, la fel ca si Din valurile vremii, poezie scrisa la ani buni dupa moartea fetei. Eminescu nu a putut sa o uite niciodata pe aceasta copila cu parul de aur care este pomenita in aproape toate poeziile lui.

Dorinta, pictura acrilice pe panza

Dorinta, pictura acrilice pe panza

Si eu m-am indragostit de aceasta fata dupa ce am citit poeziile atat de incarcate de emotie prin care o parte din ea inca mai trieste si imaginandu-mi ca o vad in fata ochilor, ca sunt eu langa ea in mijlocul naturii, in locul poetului, am creat o multime de tablouri prin care am incercat sa redau chipul ei angelic, imaginea ei asa cum o vedea poetul

Floare albastra pictura ulei pe panza

Tot in memoria acestei muze necunoscute fara de care Eminescu nu ar mai fi fost ce a fost voi organiza expozitia „In cautarea muzei lui Eminescu” la Centrul Cultural Calderon din sectorul 2

About desenepicturi

Ma numesc Corina Chirila si obisnuiesc sa desenez si sa pictez de cand aveam 13-14 ani.Nu am facut niciodata studii de specialitate si am ales un alt drum in viata mea profesionala dar pentru mine pictura va ramane cea mai placuta modalitate de petrecere a timpului liber si cel mai frumos mod in care eu imi exprim cele mai profunde trairi. Imi place sa astern pe carton, hartie, panza toate sentimentele mele, toate dorintele si fanteziile mele, toate lucrurile la care aspir dar nu pot sa ajung, toate lucrurile la care pot doar sa visez.
Acest articol a fost publicat în centrul cultural calderon, eminescu, expozitie, expozitie de pictura, expozitie personala, mihai eminescu și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

