Varsatorul, simbolul homosexualilor din Grecia antica si din imperiul roman

Legenda zodiei varsatorului - Zeus si Ganymede, pictura ulei pe panza

Legenda zodiei varsatorului – Zeus si Ganymede, pictura ulei pe panza

Poate va intrebati de ce cand vine vorba de legenda varsatorului am pictat doi barbati care se saruta. Pentru greci si pentru romani varsatorul era nimeni altul decat Ganymede sau Catamitus la romani, un tanar ciobanas, slab masculinizat cu trasaturi fizice si psihice tipic feminine, fiul regelui Tros (care a si dat numele Troia regiunii pe care o guverna). Zeus s-a indragostit de baiat si, cu ajutorul unui vultur, l-a adus in Olimp unde a devenit paharnicul zeilor, ocupatie rezervata femeilor in acea perioada. Ganymede turna nectar in cupele acestora asigurandu-le nemurirea. Atat la greci cat si la romani Ganimede, respectiv Catamitus era un simbol al relatiilor intime dintre barbati iar constelatia varsatorului se credea ca a fost creata de Zeus punand pe cer acest personaj pentru a ramane acolo pentru eternitate

About desenepicturi

Ma numesc Corina Chirila si obisnuiesc sa desenez si sa pictez de cand aveam 13-14 ani.Nu am facut niciodata studii de specialitate si am ales un alt drum in viata mea profesionala dar pentru mine pictura va ramane cea mai placuta modalitate de petrecere a timpului liber si cel mai frumos mod in care eu imi exprim cele mai profunde trairi. Imi place sa astern pe carton, hartie, panza toate sentimentele mele, toate dorintele si fanteziile mele, toate lucrurile la care aspir dar nu pot sa ajung, toate lucrurile la care pot doar sa visez.
Acest articol a fost publicat în mitologie greaca, mitologie romana, pictura, Pictura ulei pe panza, Picturi, zodiac și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

