Gradina poetei Sappho

Eranna Gyrinna Gyara si Gorgo from a poem by Sappho oil on canvas painting - Gradina cu fete a petei Sappho pictura ulei pe panza

Gradina poetei Sappho din Grecia antica, pictura ulei pe panza

 

In versurile sale dedicate tinerelor fecioare pe care le initia in arta feminitatii, poeta Sappho a pomenit patru fete: Eranna cu silueta ei subtie si impunatoare prin inaltime, Gyrinna cu vocea ei fermecatoare, Gyara, o foarte buna dansatoare si senzuala printesa Gorgo. Pentru Sappho thaisosul era o piniera a frumusetii, a artei si a feminitatii, gradina in care fetele cresteau si infloreau precum trandafirii, crinii si alte flori.

Acesta este cântecul meu despre fecioarele ce imi sunt dragi.
Eranna, o fată subțire te enumăr,
Când m-am uitat prima data forma și fata ta,
Supla ca o trestie, și total lipsita de gratie.
Dar odată cu statura ta impunătoare, au venit si grația și frumusețea
Cu tine atâția ani – O, nu imi este rușine
Pentru asta, Eranna, pentru că mândria ta a crescut
Totodată? Vai de tine! N-am cunoscut
O frumusețe parând mereu atat de disprețuitoare,
Ca și cum ai fi regina peste toate fiicele pământului !
Mnasidika este într-un fel mai plăcuta,
Decât Gyrinna mea – Ah, dar dulce suna
Vocea fără pereche a Gyrinnei! In extaz-transa
Ascult, ascult, în timp ce cântă Gyrinna.
Punctul tare al Gyarei este iuteala piciorului
Ca o caprioara, cu picioarele atat de usoare în dans,
Dansul l-aa învățat pe măsurile leutei mele.
Veșnic-pasionla Gorgo! – Este ciudat
Că am obosit de schimbari ale schimbărilor
Ale celor adorate de tine? – Ale rapsodiilor tale
De fiecare noua prietena, în timp ce iubirea vechi moare?
Bucurie ție, fata de rasă princiara,
Pentru ultima pe care o îndrăgești! Stai în îmbrățișarea ei –
Până strălucește o nouă stea în ochi tai răpiți!
Atașata de fecioare tu ești, eu cred, apoi ea.
Fantoma care fura noaptea fete tinere, pentru a fi
Alături de ea in tristețe in Hades
Aceasta este frumoasa mea gradina de fete: dulce cresc ele -.
Trandafir, violeta, asphodel și crinde zapada;
Și care este ce mai dulce, nu știu;
Pentru ca bratele roz și ochii înstelati sunt acolo.
Voci dulci ca mierea și obrajii in treceri frumoase.
Și asta va insemna ca, ma voi gandi, amintindu-mi mereu;
Pentru ca acestea vor înflori pentru totdeauna în cântecul meu.

About desenepicturi

Ma numesc Corina Chirila si obisnuiesc sa desenez si sa pictez de cand aveam 13-14 ani.Nu am facut niciodata studii de specialitate si am ales un alt drum in viata mea profesionala dar pentru mine pictura va ramane cea mai placuta modalitate de petrecere a timpului liber si cel mai frumos mod in care eu imi exprim cele mai profunde trairi. Imi place sa astern pe carton, hartie, panza toate sentimentele mele, toate dorintele si fanteziile mele, toate lucrurile la care aspir dar nu pot sa ajung, toate lucrurile la care pot doar sa visez.
Acest articol a fost publicat în Arta, flori, grecia antica, pictura, pictura in ulei pe panza, Picturi cu flori, sappho și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Gradina poetei Sappho

  1. HEI HELLO WANT TO tell you what you have accomplished SUPER It’s
    quite spectacular. I love the color combination, STRUCTURE SO WOW

Lasă un răspuns

